Výlet č. 1

Na co se můžeme těšit na dnešním výletě? Podíváme se na zámek v Krásném Březně, zajdeme do tajemné rokle Pekelského potoka k vodopádu a překonáme stoupání do Žežic a Dobětic za krásnými výhledy.

K výchozímu bodu, našeho dnešního výletu se můžeme přiblížit z Mírového náměstí buďto autobusem č. 11 (zastávka Na Spálence) nebo trolejbusem č. 52 na zastávku Klíše, Hvězda. Zabočíme do Střížovické ulice, která na konci přechází ve zpevněnou širokou cestu vedoucí okolo kynologického cvičiště až na jeho plochý hřeben. My se ale vydáme za posledním domem na pravé straně po pěšině do strmého svahu k první vyhlídce na město rozložené v členitém okolí řeky Labe. Pěšina stále stoupající nás zavede do lesa a bez odbočování po ní dojdeme na již zmíněnou hlavní cestu. Po ní se vydáme vpravo k rozcestí s informační tabulí. Pár metrů nad ní se nachází minirestaurace Pohoda a kdo se cítí unaven po výstupu, může se tu občerstvit a nabrat nové síly. Od rozcestníku budeme pokračovat okolo malebného rybníka, na jehož konci odbočíme vpravo na polní pěšinu, která nás dovede na asfaltovou cestu, po níž se vydáme vlevo k další vyhlídce nad vodárnou. Před námi se otevře panoramatický výhled od hřebene Krušných hor až po Severní Terasu a Skřivánek. Unešeni nádherným výhledem se pokusíme poznat jednotlivé obce a části města – odleva dole Všebořice a Bukov, v dáli Bánov, Strážky, Neznabohy, Habrovice, Skorotice, Božtěšice, Chuderovec, Chuderov, Kočkov atd.

Po asfaltce budeme pokračovat až k silnici od Všebořic, odbočíme vlevo a dojdeme dolů do Střížovic. Než začne silnice klesat, spatříme v kotlině pod Krušnými horami Teplice, Krupku, Chlumec a Chabařovice, z krušnohorských vrcholů zejména dominantní Komáří hůrku, Bouřňák a za dobré viditelnosti dokonce téměř 90 km vzdálený Klínovec. Ve Střížovicích si prohlédneme hezky upravenou náves, kde původně stála barokní studna z roku 1695, přemístěná v roce 1977 do muzea lidové architektury v Zubrnicích. Místní občanské sdružení se ale postaralo o zhotovení její repliky.

Z návsi se vydáme vlevo po asfaltce na závěrečný úsek výletu. Otevřená krajina nás opět vybízí k výhledům na pravou stranu, tentokrát na jezero Milada a kopce Českého středohoří, v dáli zprava vidíme Zlatník, Bořeň, Milešovku a Kletečnou. Dojdeme až k velké vyasfaltované ploše, naproti níž odbočuje vpravo do lesa cyklostezka, která po pár metrech odbočí vlevo. My se ale budeme držet pěšiny po pravé straně směřující stále dolů do lesa a při troše štěstí narazíme na zleva přicházející značku (šikmo půlený modrobílý čtvereček). Značka dále pokračuje mírně vpravo dolů a pod vedením vysokého napětí se opět stáčí vlevo do lesa. Ve stínu lesa za stálého mírného klesání nás dovede až ke studánce z roku 1957. Po ochutnání vody je před námi poslední kilometr cesty do cíle našeho dnešního výletu. Na konci lesa projdeme zahrádkářskou kolonií s několika výhledy na průmyslovou část Předlic a svahy od Větruše až po Hostovice a nad plaveckým areálem vyjdeme ve Střížovické ulici. Vpravo dolů potom dojdeme na Hvězdu, výchozího místa, kde je možné se občerstvit v několika restauracích.

Dnešní výlet s jedním náročnějším výstupem na samém začátku je dlouhý asi 8 km.